القائمة الرئيسية

الصفحات

نادي الزمالك
0 : 0
نادي البنك الأهلي
  • الساعة 7 مساء
  • 2/05/2024
  • بطولة الكونفدرالية

ميدو الي أمين عمر : انت لست أمينا ومش جايبلك واحده علشان تقتنع بيها او مش تقتنع

 


فتح أحمد حسام ميدو النار على أمين عمر حكم مباراة الزمالك ضد المقاولون العرب، بسبب عدم احتسابه ركلة جزاء للزمالك خلال مواجهة المقاولون.

وقال ميدو في تصريحاته عبر برنامج الريمونتادا على قناة المحور: "الحوار بين أمين عمر ومحمد عادل حوار فاضح، وكشف نية أمين عمر في عدم احتساب ركلة جزاء للزمالك وركلة جزاء صحيحة" .

وأضاف: "محمد عادل فضح أمين عمر وأظهرله اللقطة من خلف المرمى، وأمين عمر سأله قاله دي من برا ولا من جوا؟ وبعد كدة قالك مش مقتنع يا عادل، مدلوش فرصة إنه يتناقش معاه".

واختتم: "الحديث اللي ظهر انهاردة قدريا فاضح للتحكيم المصري ولأمين عمر اللي ليس أمينا على إدارة المباريات، أمين عمر بيألف قانون عشان مش عايز الزمالك يكسب وضرب بالقانون عرض الحائط، ربنا موجود وكل الناس اللي ربنا بيديها السلطة مسيرها تقف أمام ربنا".

وشهدت مباراة الزمالك والمقاولون العرب حديثا بين أمين عمر حكم الساحة مع محمد عادل حكم تنقية الفيديو في المباراة بعد وجود شك في احتساب كرة مشتركة ركلة جزاء لصالح الزمالك.

وقام محمد عادل حكم الفيديو باستدعاء أمين عمر حكم الساحة من أجل النظر في أمر احتساب ركلة الجزاء من عدمه ودار بينهم حديث تم إذاعته على الهواء في المباراة وجاء كالتالي: 

وقال أمين عمر موجها حديثه إلى محمد عادل: «الكرة مفيهاش حاجة مش هحسب حاجة زي كده، اللاعب وهو بيلف كبر جسمه وإيده دخلت جوه».

وتابع عادل أن الكرة ضربة جزاء بعد أن لمست يد علي لاعب المقاولون العرب وطالبه أمين عمر بإيجاد زاوية أخرى حتى تظهر من خلالها لمسة اليد ولكن أمين عمر بادره قائلا : «هات لي زاوية بقى نشوف من بره ولا جوه، الكرة 3/4 جوه وكلها بره مش هحسبها»، ليتم في النهاية لم يتم احتساب ضربة جزاء.

تعليقات

close