القائمة الرئيسية

الصفحات

نادي الزمالك
0 : 0
نادي البنك الأهلي
  • الساعة 7 مساء
  • 2/05/2024
  • بطولة الكونفدرالية

الي باسم مرسي جمهور الزمالك اللي عمل من الفسيخ شربات عيب تعمل معاه كده


عاطف الحويتي:

أعتقد هذة المرة الأولي أنتقد فيها لاعب زمالكاوي علي صفحات المواقع ولكن أستفذني جداً موقف اللاعب باسم مرسي أمس بعد إحرازة الهدف الأول أمام كابس يونايتد و إشارته ونظرته بنظرة سخرية لجماهير العالم جميعاً ينبهر بإنتمائها وعشقها لناديها  .





هذة الجماهير أو القله المأجورة كما يدعي باسم مرسي التي انتقدته في المباراة هي نفسها الجماهير التي هتفت بعد إحراز الهدف مباشرةً ( باسم ، باسم ، باسم - لو عايز جول أطلب باسم علي التليفون - الحاسم باسم ) ، و كأنها كانت تلقن جميع اللاعبين درس وتوجه لهم رسالة بأن الكيان وتاريخ الزمالك أكبر من أي لاعب وعندما ترفع أسم هذا الكيان سيرفعك الجميع علي رؤوسهم وعندما لا تدرك قيمة وتاريخ الزمالك وينتابك الغرور فالزمالك أولاً فكم من لاعب ذهب وكم من لاعب رحل وبقي التشجيع للكيان العريق الذي صنع النجوم وليس العكس ياباسم ، أكررها الذي صنع النجوم وليس العكس ياباسم .

الي باسم مرسي عايز ايه من جمهور شايف لاعبين قيمتهم السوقية تتخطي الـ100 مليون جنية وبين التلت خشبات مش عارفين يحرزو هدف .

الي باسم مرسي عايز ايه  من الجمهور اللي بقاله موسمين مستحملك ومستحمل سوء ادائك اللي وصل الي مستوي العبث والعك الكروي .

الي باسم مرسي عايز ايه من جمهور لما يشوف هداف الفريق مش عارف يعمل باص صح ولا عارف  يخدم علي اللي جاي من ورا الي الامام وكل كورة ياخدها يرمي نفسه علشان ياخد فاول .





الي باسم مرسي عايز ايه من جمهور شايف عشقه الأول و الاخير الزمالك يتغلب 6 مباريات متتاليه واللاعبين عادي مفيش مشكله 

الي باسم مرسي فعلاً العيب فينا كجمهور اللي بنعمل من الفسيخ شربات و من أنصاف لاعبين نجوم فيفتكرو أنفسهم فعلاً نجوم و يشتمو وينظرو لينا بإستحقار .

تعليقات

close